Skip to main content

اسید سولفوریک چیست؟

اسید سولفوریک از قدیمی ترین مواد شیمیایی است که با نام جوهر گوگرد شناخته می شد. یکی از مهم ترین و پرکاربردترین مواد شیمیایی موجود در جهان، اسید سولفوریک می باشد که نخستین بار از تقطیر زاج سبز و مس (II) سولفات توسط جابر بن حیان کشف شد.

اسید سولفوریک یک اسید معدنی و بسیار قوی است که با نام های مختلف جوهر گوگرد، اسید باتری، سولفات هیدروژن، هیدروژن سولفات، اسید سولفین، روغن ویتریول و سولفوریک اسید شناخته شده است. هایپر صنعت فامکو محصول اسید سولفوریک را با بهترین کیفیت خدمت شما مشتریان محترم عرضه می کند. لطفا جهت دریافت مشاوره و اطلاع از بروزترین قیمت خرید اسید سولفوریک با کارشناسان واحد شیمی فامکو تماس حاصل نمایید.

نام محصول: اسید سولفوریک

فرمول شیمیایی: H2SO4

بسته بندی: تانکری، گالنی

شکل ظاهری: مایع غلیظ بی رنگ

انواع اسید سولفوریک بر اساس خلوص

اسید سولفوریک در گریدهای زیر تولید می شود:

  1. اسید سولفوریک صنعتی: اسید سولفوریک صنعتی به عنوان یکی از قوی ترین اسیدهای موجود در بازار، بیشترین مصرف را در صنایع مختلف و به منظور تولید محصولات گوناگون و کاربری های متفاوت از جمله مواد شوینده، پالایش نفت، تولید اسید باتری و غیره دارد.
  2. اسید سولفوریک آزمایشگاهی: این گرید از سولفوریک اسید در بسیاری از آزمایش های شیمی همچون آماده سازی نمونه جهت تعیین درصد آب اکسیژنه در محصولات مختلف قابل استفاده است. اسید سولفوریک آزمایشگاهی همچنین به دلیل قدرت بالای آن، برای شست و شوی ظروف آزمایشگاهی که حاوی رسوب هستند استفاده می شود.
  3. اسید سولفوریک خوراکی: در برخی از نقاط مانند اروپا (طبق استاندارد E513 اتحادیه اروپا) تولید کننده های مواد غذایی از محلول های بسیار رقیق اسید سولفوریک خوراکی برای استفاده در مواد غذایی به عنوان کنترل کننده pH و نگهدارنده به منظور جلوگیری از رشد باکتری و میکروب های مضر استفاده می کنند. اسید سولفوریک خوراکی مصارف بسیار خاصی داشته و در حال حاضر موجود نمی باشد.

این اسید همچنین در 3 خلوص مختلف شامل موارد زیر تولید می شود که هر کدام قیمت های متفاوتی نیز دارند:

  1. سولفوریک اسید 98 درصد
  2. سولفوریک اسید 50 درصد
  3. سولفوریک اسید 35 درصد
اسید سولفوریک 98 درصد یعنی چه؟

اسید سولفوریک 98 درصد غلیظ بوده و از خلوص بالایی برخوردار است و پایداری بیشتری دارد. همچنین خورندگی بالایی برای فلزات، بافت زنده و غیره دارد.

اگر قصد خرید این محصول را دارید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید...